“ Mijn glas is nooit
half vol of half leeg.

Het is vol of leeg en daarna ga ik
een nieuw halen … ”

Ashley Vandervondelen - TBA Projects

Route, Missie & Visie

Missie & visie


Talent does not define you, passion does.

Mijn grote passie voor de horeca- en drankenwereld in al zijn facetten hebben geleid tot bepaalde inzichten in de vele uitdagingen die onze sector kent.

Efficiënter aankopen, de kwaliteit van de dienstverlening verhogen, gestructureerd werken en bijgevolg ook de winst verhogen, zijn hiervan slechts enkele voorbeelden.

Elke uitdaging, in welke vorm dan ook, is een project op zich dat van A tot Z dient uitgewerkt en uitgevoerd te worden voor een garantie op succes. “Think-Believe-Achieve” is de sleutel tot dat succes.




Mijn pad/route


Na 20 jaar actief te zijn in de horeca- en drankensector, voelde ik dat de tijd rijp was om op mijn eigen benen te staan en mijn vleugels uit te slaan…

Alles begon in 1996, toen ik reeds op zeer jonge leeftijd een volledige ommezwaai maakte in mijn studiekeuze met een welbepaald doel. In Hotelschool Ter Duinen te Koksijde maakte ik deel uit van de allereerste lichting meisjes middenin een harde mannenwereld. Vier jaar later maakte ik mijn belofte aan mijn ouders waar en trok naar de overkant van de taalgrens om Hotelmanagement te gaan studeren aan L’Institut Supérieur de Gestion Hôtelière.

Gedurende mijn 7 jaar opleiding leerde ik alle facetten van de horeca kennen, mede dankzij de vele weekendjobs en stages. Zo kon ik op mijn 21ste, naast verschillende restaurants en hotels in binnen- en buitenland, reeds enkele grote namen aan mijn palmares toevoegen waaronder Relais de Margaux, Sheraton, Plaza en Hilton. Tevens richtte ik tijdens mijn studies samen met mijn ouders een B&B op in Zuid-Frankrijk.

Als jong afgestudeerde vertrok ik heel dapper naar de grootstad Parijs voor mijn allereerste vaste job bij InterContinental Hotels. Na dit boeiend avontuur keerde ik terug naar mijn roots en belandde in het Château du Lac te Genval. Later werkte in ook een tijdelijk project af voor Sony Europe, waar ik mijn huidige mentor leerde kennen.

Na een half jaar rondtrekken in Nieuw-Zeeland en Australië kon ik aan de slag bij één van de grootste wereldspelers, Coca-Cola Enterprises. Gedurende 4,5 jaar leerde ik de horeca vanuit een heel ander oogpunt kennen. Met die ervaring stapte ik in 2010 mee in een nationaal marketing project specifiek voor drinkcenters. Na een zijspoor en ongelooflijke rijke ervaring bij Artexis-easyFairs kreeg ik de kans om me ook te verdiepen in een laatste luik van de horeca- en drankenwereld bij Van Craenenbroeck Bvba, een 4de generatie drankenhandel.

De gemakkelijkste weg kiezen is tot op heden nooit een optie geweest op mijn levenspad. Als moeder van 2 schatten van kinderen en met de steun van mijn echtgenoot, ben ik vandaag meer dan ooit klaar voor een nieuw hoofdstuk in mijn carrière.

Horeca Consulting


Eén van de belangrijkste aspecten bij de opstart van een horecazaak is de keuze van het pand. Dit heeft een rechtstreekse invloed op o.a. de uiteindelijke drankenkaart én op de winstmarge van elke horecazaak.

“Alweer een horecazaak die de boeken neerlegt…” : we horen of lezen het regelmatig, en telkens opnieuw vraag ik me dan af of men wel voldoende op de hoogte was alvorens eraan te beginnen…

Het gaat daarbij niet enkel over een initiatie aangaande de brouwerijcontracten en wie welke verplichtingen mag opleggen, maar ook over de impact van het verschil tussen een eigendom/hoofdhuur/contractuele verplichting en/of vrije zaak. De invloed van o.a. deze factoren, in combinatie met een sterk concept en een goed marketing plan zijn de dag van vandaag cruciaal geworden om te overleven in de horeca. Goed geïnformeerd zijn is een eerste stap in de goede richting, maar de kern van het probleem ligt ook vaak bij het niet weten hoe men dit dan in de praktijk moet aanpakken en hoe men het best omgaat met commerciële vertegenwoordigers aan de onderhandelingstafel.

Door de jaren heen heb ik aan beide kanten van de tafel gezeten en weet ik welke de belangen van de verschillende partijen zijn. Daar het beste compromis uit halen is de sleutel tot succes.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat het begeleiden van horeca ondernemers een even belangrijk aspect is dan het informeren. Beroep doen op een consultant schrikt vele jonge horeca-ondernemers af. Nochtans kan een relatief kleine investering een wereld van verschil maken op gebied van efficiëntie en rendement voor de toekomst. Mijn missie bestaat erin ondersteuning te geven bij het maken van de juiste keuzes, volledig in functie van je eigen concept, visie en budget.

Wil je graag je droom realiseren en een sprong wagen in de plezantste sector die er is? Neem dan gerust vrijblijvend contact op voor een eerste kennismaking.

Horeca-projecten op maat :

  • zoektocht naar een geschikte locatie
  • advies bij de praktische inrichting
  • begeleiding bij onderhandelingen en aankoopmanagement
  • uitwerken van een nieuw concept of verbeteringsplan
  • analyseren van nieuw of bestaand concept : doelstellingen en haalbaarheid
  • ondersteuning bij de opstart, uitbouw of herstructurering
  • haalbaarheidsstudie in functie van beschikbare middelen
  • begeleiding bij werving- en selectiegesprekken
  • optimalisatie van de rendabiliteit
  • begeleiden van het management team op korte of lange termijn

Ook voor het uitwerken van uw food-concept, interieurdesign, grafische ontwerpen en webdevelopment kunnen wij u geschikte partners aanreiken.

Project Management


Ook bij de drankenhandelaars, drankenproducerende bedrijven en distributeurs zijn er nog heel wat uitdagingen voor de toekomst :

De bierconsumptie in eigen land blijft achteruit gaan, een sterke daling in de verkoop van sterke dranken ten gevolge van de accijnsverhogingen sinds november 2015, gefilterd kraantjeswater i.p.v. flessenwater,…

Waarvoor kan u bij ons terecht :

  • (tijdelijke) projecten waarbij een bepaalde kennis van de markt vereist is
  • implementatie van een nieuw plan, idee, model of beleid in een organisatie
  • commercialisatie van een idee, product, project
  • administratievereenvoudiging
  • klachtenmanagement
  • datamanagement
  • eventmanagement
  • aankoopmanagement en prijsvergelijkingen
  • begeleiden van promotionele activiteiten en campagnes (B2B/B2C)

Specifiek voor drinkcenters :

  • segmentatie
  • looproutes en belevenis
  • acties, promoties en degustaties
  • inspelen op sociale media
  • fidelisering cliënteel
  • digitale nieuwsbrieven
Mobile website under construction
Gelieve de hoogte van uw browservenster te vergroten voor een betere website ervaring.